onsdag den 20. juni 2012

DEN GRØNNESTE PROVINS




Jeg er, endelig, i den glade sønderjyske provinsby igen. Her er grønt og fugleunger over det hele. Min far bygger terrasse i baghaven, der lige nu bugner af høstklare krydderurter og grøntsager. Klokken er 18.11 og røgskyer pumper mod himlen fra samtlige villahaver på vejen. Det er stadig 18 grader udenfor og grillsæsonen er skudt igang for de hårdtarbejdende jyder. Efter de har grillet, går solen ned bag de nærmeste træer og man får en idé om, at pres fra ydre strukturer, langt væk, slet ikke findes.  

Når grillen langsomt slukkes igen, tager jeg den store Ford Focus til Tyskland, hvor jeg vil boltre mig i alskens tuttifrutti-sprut og ølbong-grej. Jeg skal finde noget at skylle sommerens mange grillpølser ned med og vigtigst af alt; noget der kan slukke min tørst på Roskilde Festival. Skal I på Roskilde? I så fald,  hvad glæder I jer til at se? 

Dette bliver nok ikke sidste indlæg fra Sønderjylland, da her er så meget ro til at reflektere og se vigtigheden i det små - det er noget jeg absolut skal huske at tage med mig til København igen. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar