torsdag den 21. juni 2012

BRUGT ER GODT




Nu har jeg endevendt Aabenraas genbrugsbutikker og her kommer et kort indblik i, hvad de indeholder og kan. De øverste to billeder repræsenterer en bog jeg købte til min ven, der godt kan lide toge. 2 kr. og en lidt sød ting. Egentlig er det en børnebog, men den fortæller meget illustrerende, hvordan Henriette og Pernilles rejse til København udformer sig. Det kunne jeg ikke stå for. 


En ting der altid overrasker mig ved genbrugsbutikker er indehavernes fuldstændige ukendskab til tingenes værdi. Denne kasse var påklistret et "5 kroner"-skilt og indeholdt diverse gamle fine analogkameraer. Specielt canon-kameraet i midten er jeg vild med, men mine hylder bugner desværre allerede af forskellige kameraer i alle udformninger. Kassen er også lidt fin grøn og står imod al den sorte elektronik.


I bogsektionen fandt jeg diverse søde bøger og endte med at købe: "Plastic" af Mette Thomsen - den analyserede vi altid i folkeskolen, så den er forbundet med en del nostalgi, derudover "Hvordan man holder en krokodille", som er en sjov, lidt retro, bog, der indeholder tips og tricks til diverse gøremål og "Cykelbogen" - mest fordi folkene på forsiden har de mest hyggelige sportsjakker på jeg længe har set og bogen indeholder tricks til cykelreparation. Dog fandt jeg disse tre selvhjælpsbøger - blandt tusinde andre - hvilket tyder på, at normen er at sende dem straks til genbrug, når de har selv-hjulpet. Jeg klarer mig dog uden, så længe jeg husker bog nr. 1's titel "Lad nu de mænd være!"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar