søndag den 23. september 2012

UGENS OPSKRIFT



I går lavede vi indbagte sildefileter med stegte grøntsager og tzatziki. 
Vi indbagte fileterne sammen med feta og spinat og derudover krydderier. Vi havde på forhånd købt en butterdej. Butterdejen skar vi i, for at lave en neteffekt og derved ikke bevirke, at dejen blev for fugtig i ovnen. 
Grøntsagerne var broccoli, rød peber, squash, aubergine og bønner. Vi stegte det i smør og krydderier og det blev super sprødt og lækkert. 
I tzatzikien brugte vi græsk yogurt, en hel agurk, 5 fed hvidløg, salt, peber og citronsaft. Når du kaster dig ud i tzatziki, så husk tricket med at få vandet ud af agurkestrimlerne, så tzatzikien ikke bliver slatten og tynd. Det kan passende gøres på et stykke køkkenrulle eller i hånden over vasken. 
Retten kan varmt anbefales, dog vil jeg bruge en anden fisk næste gang, fordi silden havde mange små ben og det var lidt irriterende i den fine pakke. Som jeg skrev i et indlæg for ikke så lang tid siden: Jeg elsker ting, der kommer i små poser - nu også små pakker. God søndag. 





2 kommentarer:

  1. Jeg vil gerne være med til at lave det næste gang! Jeg stemmer nok for laks, det kunne være ret lækkert.
    Jeg får helt lyst til at få en blog, jeres er fandme sød.
    Kys kys

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Maya. Vi forsøger og er glade for god feedback. :)

      Slet